Tuesday 27 October 2015

Turks & Caicos

Jõudsime siia 6ndal oktoobril. Turks and Caicos on Inglismaale kuuluv saartegrupp Atlandi okeeanis. Meie elame Providenciales'e saarel. Kodude asukohad panin üsna huupi, ma kaarti ei tunne :) vastupidiselt Priidule, tema on meie elav GPS.

Roosa täpp - meie esimene kodu, punane täpp - uue kodu asukoht

Lend Miamist Providencialesele kestis vist u 1,5h, lennujaam oli pisike ja pääsesime sealt üsna kiiresti välja. Vaated lennukist olid ulmelised, pidevalt ahhetasime. Lennukis oli WIFI ka, aga mina seda tööle ei saanud millegipärast, muidu oleks otseülekandeid teinud, sest pidevalt avanes lennukiaknast mingi selline vaatepilt:

Bahama saared lennukist

Lennujaamas oli meil vastas Madis, kes tõi meid meie esimesse koju siin saarel. Madis ja Meelike elavad siin ühe tuttava majas nii kaua kuni ta ise saarelt ära on. Lisaks on nii kauaks kasutada ka majaomaniku auto. Meie saime endale nende külalistemaja. Täitsa tore pisike majake oma köögi, vannitoa ja mõnusa terrassiga, kus on hea hommikukohvi nautida. Priidu väga ei naudi, sest teda armastavad igasugu sääsed, kimalased ja muud putukad. Ju neile meeldib suhkur nagu Priidulegi:) Esimene nädal mina uhkustasin, et mind ei söö keegi, on alles mugav. Aga mingid hullud on mulle ikkagi ligi tulnud ja vahepeal olin nädal aega nagu tuulerõugetes, punaseid täppe täis. Ära ka ei lähe kurjam, vähemalt ei sügele! Aa, bassein on meil ka, hommikuti teeme seal ääres joogat. Ja koer! Kuigi ma alguses olin väga skeptiline, siis nüüd on Lucky väga hea sõber. Kõige toredam ja viisakam koer, kellega mina olen kokku puutunud. Välja näeb nagu harilik soojamaa koer. Aga naabrikoera kohta siin küll normaalne ei saa öelda, tema on täitsa hull :D pidevalt luusib meie aias ja mina olen alati paanikas, ta ainult hüppab ja kargab ringi, limpsib meie jalgu jne. Koduloomadeks on veel sisalikud, keda on siin vähemalt sama palju kui sääski.

Meie majake

Meelike, Madis, Priidu ja Merli

Sassis voodi(d)

Meie köök
Esimese kuu transpordivahend

Naabritel külas

Hommikused venitusharjutused - Bow and arrow ukse abiga :D

Hommikune jooga, Meelike on meil treener:)

Tuulerõuged (ja sinikas surfamisest)

Koduloomad

Lucky

Oktoobri lõpus (ehk siis juba homme) tuleb majaomanik tagasi ja peame uude kohta kolima. Käisime päris mitut kohta vaatamas, ilusaid ja mitte nii ilusaid. Esimene variant oli mingi pisike kolmetoaline korter neljandal korrusel, mis sai peale teiste kohtade vaatamist hüüdnimeks tikutops. Hind tundus ainult enamvähem soodne, 1350$/kuu. Veel käisime vaatamas kahte sarnast suurt apartmenti, väga ilusad ja avarad olid mõlemad, aga 2000$ jääks natuke kalliks. Üks 1800$ eest oli ka, väga lahe suur merevaatega ja bassein oli kohe suure terrassi juures. Lõpuks leidsime ühe sobiva koha 1400$ eest, homme kolime sisse.

Saarest:

Ühel pool saart asub kuulus Grace Bay rand, teisel pool on surfirand Long Bay. Esimesel päeval viis Meelike meid ka oma lemmikranda Leeward Beachile, mis on minumeelest ka ilusam kui teised siin. Vesi on igas rannas erivärvi. Grace Bayl tõsiselt türkiissinine, Long Bayl heledam ja saare otsas oleks tegemist nagu guashiga värvitud veega. Mina pole varem nii ilusat vett küll kuskil näinud:) Siin isegi pilved alt türkiissinised! Ehk õnnestub pildile ka saada.

Surfirand on siin tore, algajale ehk siis mulle hea. Soe vesi, liivapõhi ja vesi on mitme kilomeetri kauguseni madal. Tõusu ajal peab Priidu ikkagi lohega kalda äärest välja sõitma, et mina harjutada saaksin. Praegu on rand ainult orkaani tõttu seaweedi täis. Kohalikud ütlesid, et see rand pole kunagi nii kole olnud. Vaikselt läheb jälle puhtamaks õnneks.

Muud loodust peale superilusa vee siin eriti ei ole, pigem on kõik kuiv ja palmid on enamasti istutatud. Tobago vihmametsadega ei anna võrreldagi.

Chalk sound (koha nimi)

Chalk sound

Leeward beach

Grace Bay

Long Bay

Kohalik vaatamisväärsus - laevavrakk, surfirannast on võimalik sinna surfata (või jalutada, kui on viitsimist pool päeva vesiaeroobikat teha)

Hinnad on siin on kallid! Elamine on kallis ja toit on kallis. Toidupoes läheb iga kord 150$ ja me peame seal üsna tihti käima. Pakk WC-paberit maksab nt 13$, 500g hakkliha kuskil 10$, kõige odavam vorstipakk ligi 4$ (säästusalaami, ilmselt ilma lihata). Joome säästupiima ja sööme riisi:) ostsime esimesel poeskäigul endale 10-kilose riisikoti 10$ eest seega nälga ei jää! Priidul muidugi on siin pidevalt igasugu isud seega tulevad poest alati kaasa ka kallid küpsised, krõpsud ja kommid. Kui see välja arvata, siis sööme ikka normaalselt. Hommikuks alati muna ja peekon nagu Eestis ja oleme päris häid ja odavaid sööke leiutanud (kanasupid, riisipajad jne).

Lisaks maksab iga liigutus. Uues kodus elektri sisselülitamise eest küsiti 350$ ja igal pool mujal on tahetakse deposiiti jms.

Bensiin on ainus normaalse hinnaga asi siin ilmselt, veidi alla 5$/gallon (u 1,3$/l).

Kohalikud on tumedanahalised, aga siin elab väga palju valgeid. Peamiselt on nad kõik Ameerikast siia tulnud. Mõned kohalikud (valged:)) sõbrad oleme ka siit leidnud. Üldiselt on nad kõik väljamaalikult energilised ja rõõmsameelsed, räägivad niisama tühja juttu jne.